Bemutatkozás

Szalay-Gergely Edina vagyok a Pillecukor Fejlesztőház megálmodója és alapítója.

2007-ben diplomáztam az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon, Értelmileg akadályozottak pedagógiája és Pszichopedagógia szakon. Már több mint 20 éve foglalkozom gyerekekkel, ez idő alatt nagy tapasztalatra tettem szert a 0-14 éves korosztály képességfelmérésében és fejlesztésében. Rendszeresen részt veszek továbbképzéseken, folyamatosan bővítem az ismereteimet, hogy a hozzám forduló gyermekeket és családjaikat minél szélesebb körben tudjam segíteni, támogatni.

Az alábbi területeken tudok Önöknek segítséget nyújtani:

  • Gyógypedagógiai állapotfelmérések, részképesség vizsgálatok (0-14 éves korig)
  • Korai fejlesztés és tanácsadás (3 hónapos kortól)
  • Részképességek fejlesztése (0-14 éves korig)
  • Komplex mozgásfejlesztés (0-14 éves korig)
  • Beszédindítás, megkésett beszédfejlődésű gyermekek terápiája
  • Iskolaérettségi vizsgálatok
  • Iskolára felkészítő foglalkozások
  • Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségek esetén (BTMN)
  • Sajátos nevelési igény esetén (SNI)
  • Tanulási zavarok (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) szűrése és terápiája

 

Továbbképzéseim a gyógypedagógia, pedagógia és az egészségügy területéről (a teljesség igénye nélkül):

  • Gyógymasszőr (Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet, 2008)
  • Konfliktuskezelés és bevezetés a mediációba (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2009)
  • A személyközpontú megközelítés alapjai (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2009)
  • NILD adaptáció óvodás korra (Hátország Egyesület, 2013)
  • SEED Fejlődési Skála, vizsgáló eljárás 0-4 éves korig (Budapesti Korai Fejlesztő Központ, 2019)
  • Mozgásprogram eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára (primitív reflexmaradványok, általános éretlenség, tanulási részfunkció- és viselkedészavar, hiperaktivitás, autisztikus spektrumzavar), 2019
  • Dyscalculine Program. A diszkalkulia korszerű terápiája. (Aster Film Bt., 2021)
  • Komplex Mozgásterápia: Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására (KMT Akadémia, 2021)
  • Magyar Mozgáskotta Módszer, mint a komplex személyiségfejlesztés, mozgásnevelés, hátránykompenzáció lehetséges alternatív programja (Qualtas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft., 2022)
  • Hang-lépcső, a hangtani tudatosság diagnosztikája és fejlesztése (2022)
  • Alapozó terápia: Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos-érzékszervi fejlesztésére (Alapozó Terápiák Alapítvány, 2023)
  • Az Alapozó Terápiák Alapítvány terapeuta-képző tanfolyamának, 50 órás ráképzése (2024)
  • SZTM Kids Tréner – Szenzomotoros Testtartásjavítás és Mozgásfejlesztés Gyermekkorban (Feovenyessy Akadémia, 2024)
  • SZTM Kids Terapeuta – Szenzomotoros Testtartásjavítás és Mozgásfejlesztés Gyermekkorban (Feovenyessy Akadémia, 2024)
  • CogniPlus kognitív képességfejlesztő program (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2025)

 

Táncoktatással kapcsolatos továbbképzéseim (a teljesség igénye nélkül):

  • Népi játék, néptáncpedagógus, hagyományismeret oktató szakirányú továbbképzés (Apor Vilmos Katolikus Főiskola, 2011)
  • Játék és tánc az iskolában (Hagyományok Háza, 2013)
  • Tájegységek játék- és táncszempontú ismerete (Hagyományok Háza, 2013)
  • Népi játék, néptáncmódszertan az óvodában és az általános iskola 1.-2. osztályában (Örökös Oktatási Stúdió, 2014)
  • Néptánc és népi játék alapú készség és képesség fejlesztés az általános iskolában és az óvodában (Lippogó, 2016)
  • FitFun gyerek aerobic oktató (Fitness Akadémia, 2019)

 

 

Nevem Körmendyné Felkai Gyöngyvér, 24 éve vagyok a pedagógus pályán.

1998-ban diplomáztam tanító-óvodapedagógus szakon, majd 2001-ben az ELTE Testnevelő tanári szakán. Ezt követően folytattam tanulmányaimat és 2010-ben fejlesztő pedagógusként végeztem Győrben. Kezdetben óvónőként dolgoztam, majd testnevelő tanárként, és lassan 15 éve foglalkozom óvodás és iskoláskorú gyermekek fejlesztésével. Motivációm, hogy a gyerekek mindent kapjanak meg annak érdekében, hogy az iskolakezdés számukra öröm legyen, és ne feladat!

Az alábbi területeken tudok Önöknek segítséget nyújtani:

  • Részképességek fejlesztése (3-14 éves korig)
  • Komplex mozgásfejlesztés (3-14 éves korig)
  • Iskolaérettségi vizsgálatok
  • Iskolára felkészítő foglalkozások
  • Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségek esetén (BTMN)
  • Tanulási zavarok (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) terápiája
  • Egyéni fejlesztések

Szegedi Anikó vagyok, konduktor-tanító, 2002-ben végeztem a Nemzetközi Pető Intézetben.

Konduktori hivatásom mellett folyamatosan bővítem a tudásomat; pedagógiai bölcsész és tanár (Eötvös Loránd Tudományegyetem), mentor tanár (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem), Alapozó terapeuta és SZRT terapeuta vagyok. A mintegy 20 éves szakmai pályafutásom során sokrétű tapasztalatra tettem szert; dolgoztam értelmileg akadályozott gyermekekkel, tanítóként, integráló intézményben valamint pedagógiai szakszolgálatnál konduktorként. A foglalkozásaim során a sokrétű fejlesztési helyzetek kialakításán túl az a legfontosabb számomra, hogy a gyerekek jól érezzék magukat.

Az alábbi területeken tudok Önöknek segítséget nyújtani:

  • Konduktív mozgásvizsgálat és állapotfelmérés
  • Konduktív fejlesztő foglalkozások
  • Alapozó terápiás mozgásállapot felmérés (óvodásoknak, kis- és nagyiskolásoknak)
  • Alapozó torna és terápiás foglalkozások (óvodásoknak, kis- és nagyiskolásoknak)
  • Korai fejlesztés és tanácsadás (3 hónapos kortól)
  • Beszédindító mozgásfoglalkozások (2-3 éves gyerekeknek)
  • SZRT terápia (3 hónapos kortól)
  • Mozgásfejlesztő babatorna
  • Pöttöm Pille babatorna (3 hónapos kortól 1 éves korig)
  • Picúr Pille babatorna (1-2 éves korig)

Nagy Emőke Kinga vagyok, pszichológus. Szakmai életutam legelejétől óvodában dolgozom, óvodapszichológusként. Az itt töltött évek alatt szerzett szakmai tapasztalatommal, valamint a folyamatosan végzett képzések által bővítem szaktudásom a minél hatékonyabb együttműködés érdekében. A Pillecukor Fejlesztőházban óvodáskorú és alsó tagozatos gyermekekkel foglalkozom az aktuális nehézségeik megoldásán. Minden esetben a problémafeltárást követően a meghatározott egyéni konzultációs alkalmakkal haladunk a kitűzött cél felé. Fontosnak tartom a szülőkkel való közös együttműködést, a folyamatos tanácsadást a minél hatékonyabb eredmény érdekében.

Az alábbi területeken tudok Önöknek segítséget nyújtani:

  • szorongásos nehézségek
  • indulatkezelési nehézségek
  • önértékelési problémák
  • figyelmi problémák
  • szociális-kommunikációs nehézségek
  • magatartási problémák

Minden egyéni vagy csoportos foglalkozás során a játékosságra törekszem, hiszen úgy vallom, hogy a játék a gyermek legsajátabb nyelve, hogy kifejezze magát.

Szokol-Hernádi Anett
Gyermekpszichológus, család- és párterapeuta jelölt

Talán már benned is felmerült a kérdés: valami baj van a gyerekemmel? A gyereknevelés mindenkinek ennyire nehéz? Csak én nem tudom elérni, hogy a gyermekem szót fogadjon? Ha ehhez hasonló kérdések foglalkoztatnak biztosan jól esne megosztani dilemmáidat egy elfogadó, ítélkezéstől mentes légkörben.
Pszichológusi munkám során számomra a legfontosabb, hogy mind a gyerekek, mind a szülők egy biztonságos légkörben érezzék magukat, ahol minden gondolatukról, érzelmükről, problémájukról nyíltan beszélhetnek. Közös munkánk során mindig felemelő érzés látni, ahogy a szülők megértik gyermekük problémáját, ami által egy empatikusabb, elfogadóbb családi légkör alakulhat ki.
Az első konzultáción mindig a család, kiemelten a gyermek és a környezetének megismerése a cél, illetve átbeszéljük, hogy mik azok az elakadások, kérdések melyekkel dolgozni fogunk. A közös munkánk a problémától függően lehet két-három konzultáció vagy akár egy hosszabb folyamat is – ez a család igényeitől és helyzetétől függ.
Munkámban elengedhetetlennek tartom a folyamatos fejlődést és tanulást, így jelenleg is különböző képzéseken veszek részt.

Szakmai háttér

Viselkedéselemzőként a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen végeztem, majd pszichológus mesterképzésemet az ELTE-n szereztem meg fejlődés- és gyermek klinikai szakirányon. Pszichológusi munkámat nagyban meghatározza a rendszerszemélet, mely az egyének problémáit a kapcsolatokon keresztül, a kapcsolatok rendszerében vizsgálja. A rendszerszemlélet minél mélyebb elsajátítása érdekében jelenleg is a Magyar Családterápiás Egyesület család- és párterapeuta képzésének szupervíziós szakaszában veszek részt.
A szakirodalom alapján a gyermekek segítésének egyik legeredményesebb eszköze a kognitív viselkedésterápia (CBT), így ennek elsajátítása érdekében részt vettem a VIKOTE által szervezett CBT alkalmazása gyermek- és serdülőkorban elnevezésű képzésen.