Szolgáltatásaink 0-3 éveseknek
Komplex gyógypedagógiai vizsgálat
A SEED Fejlődési Skála egy komplex gyógypedagógiai vizsgálóeszköz, amely 0-tól 4 éves korig teljes körű tájékoztatást ad a gyermek fejlettségi állapotáról az alábbi területeken:
- Nagymozgás
- Finommozgás
- Nyelv- és Beszédfejlődés
- Adaptáció, Gondolkodás
- Szociális-Érzelmi fejlődés
- Önellátás
Felvétele játékos, nem kötött sorrendű, a gyermek aktuális állapotához igazodik. Kevés eszközzel, rövid idő alatt ad pontos eredményt. Ha a kapott értékek alapján szükségessé válik a fejlesztés, akkor annak irányát és menetét kijelöli. Nagy előnye a tesztnek, hogy megadja a visszamérés lehetőségét, a fejlődés nyomon követését.
Konduktív állapotfelmérés
A komplex konduktív állapotfelmérés során olyan gyermekek vizsgálata történik, akiknél központi idegrendszeri sérülés történt, vagy annak a gyanúja állhat fenn. A vizsgálat magában foglalja az anamnézis felvételét, értékelő áttekintését is. Amennyiben van már bármilyen szakorvosi vélemény (neurológiai, ortopédiai, belgyógyászati, stb.), akkor annak bemutatása segítheti a pontosabb állapot megismerést.
A vizsgálat tartalma:
- Általános megfigyelések (testalkat, csont és izomrendszer sajátosságai, tónuseloszlás jellemzői)
- Mozgásállapot részletes megismerése (fekvő-, ülő-, álló- és járó helyzetben)
- Kommunikáció és beszéd sajátosságai
- Figyelem jellegzetességei
- Érzékszervi sajátosságok megfigyelése (látás, hallás, nyelvműködés sajátosságai)
- Napirend, önellátó tevékenységek
- Megismerő funkciók és játéktevékenység megfigyelése
- Összegzés (a fejlesztési és ellátási lehetőségek áttekintése, esetleg további szakorvosi vizsgálatokra tett javaslatok)
Korai fejlesztés, tanácsadás
A korai prevenció fontos feladata, hogy a felmerülő problémákat időben megismerjük, és ha szükséges, elkezdhessük a megfelelő kezelést az optimális fejlődés támogatásának érdekében. A vizsgálat elején átnézzük az anamnézist, valamint minden más, már rendelkezésre álló szakorvosi véleményt. Ezek bemutatása segítheti a probléma pontosabb megismerését és a fejlesztő terápia jobb irányultságát. A vizsgálatot mindig a szülő jelenlétében, bevonásával végezzük, így lehetőség van a menet közben felmerülő kérdések megbeszélésére is.
A vizsgálat tartalma:
- Manuális vizsgálat (a megfelelő átmozgathatóság vizsgálata, izom- és csontrendszer sajátosságainak megfigyelése)
- Játéktevékenység megfigyelése
- Érzékszervek vizsgálata (látás, hallás)
- Reflexvizsgálat
- Korosztályi sajátosságoknak megfelelő kognitív képességek vizsgálata
- Szociális viselkedés jellegzetességei
- Napirend megismerése
Kiket várunk?
- Olyan babákat, ahol a szülőkben bizonytalanság merül fel a gyermekük megfelelő, optimális fejlődésével kapcsolatban
- Megkésett mozgásfejlődésű babákat
- Felgyorsult mozgásfejlődésű babákat
- Idegrendszeri sérüléssel született babákat
- Olyan babákat, ahol oxigénhiányos állapot állt fenn
- Olyan babákat, ahol izomtónus eloszlási zavart tapasztaltak
- Koraszülött babákat, kisgyermekeket
- Olyan babákat, ahol szoptatási, alvási, étkezési problémák merültek fel
- Olyan babákat, ahol ortopédiai problémák felmerültek fel
- Olyan babákat, ahol neurológiai problémák felmerültek fel
Beszédindító foglalkozás
(Megkésett beszédfejlődésű gyermekek terápiája)
Az a gyermek, aki kétévesen még nincs birtokában 50 elemű aktív szókincsnek, nem kezdett még el többelemű kombinációkat mondani, „megkésett beszédfejlődésű”. Annak a gyermeknek, aki már a 2,5 éves kort is betöltötte és még nem beszél, vagy nem az életkorának megfelelő szinten beszél, ajánlott elkezdenie a beszédindító foglalkozásokat.
A találkozások fő célja a beszédkedv serkentése, változatos mozgásos helyzetek segítségével. A mozgásfejlődés szorosan összefügg a beszéd fejlődésével. Fejlesztőházunkban a terápia komplexitását az adja, hogy a logopédiai megsegítés kiegészül mozgásfejlesztéssel, mely az idegrendszeri érés alapját képezi. Így hatékonyabban és gyorsabban tudjuk aktivizálni a beszédközpontot. A korcsoport sajátosságait figyelembe véve, amennyiben a szülő szeretné, a foglalkozásokon együtt vehet részt gyermekével.
Pöttöm Pille babatorna
(3 hónapos kortól 1 éves korig)
A csecsemőkori mozgásfejlődés egy kiemelten fontos szakasz, mert ez a tanulási tevékenység alapja; a gyermek felfedezi, megismeri a körülötte lévő világot. Olyan fontos mozgásszakaszok jellemzik ezt az időszakot, mint a fejemelés, az alkarra, tenyérre támaszkodás, a forgás, a kúszás, a mászás, a felülés, és a felállás. A foglalkozások során játékosan átmozgatjuk a babákat, ezzel elősegítjük az izmok erősítését, nyújtását, aktivizálását. A nagymozgások és a finommozgások fejlesztése mellett a szülő-gyermek kapcsolat építésére, elmélyítésére is figyelmet fordítunk. Az ingergazdag környezet kialakításával lehetőséget biztosítunk a szabad, változatos mozgás megélésére a fejlődési fokok szerinti differenciálás figyelembe vételével.
Kiket várunk?
- a még nem járó babákat
- lassabb mozgásfejlődésű, kisebb mozgásigényű babákat
- gyorsabb mozgásfejlődésű, nagyobb mozgásigényű babákat
- azokat a babákat, akik szeretnek tornázni és egy jó csapattal együtt lenni
Picúr Pille babatorna
(1-2 év)
A mozgásfejlődés, a világ felfedezése 12 és 15 hónap között a járás elsajátításával folytatódik. A torna két fő részből áll, egy kötött részből, ahol mondókákkal, változatos mozgásos helyzetekkel foglalkoztatjuk a Picurkákat, majd egy szabadabb részből, ahol irányított segítséggel lehet kipróbálni a gyerekeknek a különböző fejlesztő eszközöket. A foglalkozáson nagy hangsúlyt kap az egyensúlyérzék, a finommotorika, a figyelem, a mozgáskoordináció és a szociális készségek fejlesztése.
Kiket várunk?
- a már járni tudó babákat
- lassabb mozgásfejlődésű, kisebb mozgásigényű babákat
- gyorsabb mozgásfejlődésű, nagyobb mozgásigényű babákat
- azokat a babákat, akik szeretnek tornázni és egy jó csapattal együtt lenni