Szolgáltatásaink 0-3 éveseknek

Komplex gyógypedagógiai vizsgálat

A SEED Fejlődési Skála egy komplex gyógypedagógiai vizsgálóeszköz, amely 0-tól 4 éves korig teljes körű tájékoztatást ad a gyermek fejlettségi állapotáról az alábbi területeken:

  • Nagymozgás
  • Finommozgás
  • Nyelv- és Beszédfejlődés
  • Adaptáció, Gondolkodás
  • Szociális-Érzelmi fejlődés
  • Önellátás

Felvétele játékos, nem kötött sorrendű, a gyermek aktuális állapotához igazodik. Kevés eszközzel, rövid idő alatt ad pontos eredményt. Ha a kapott értékek alapján szükségessé válik a fejlesztés, akkor annak irányát és menetét kijelöli. Nagy előnye a tesztnek, hogy megadja a visszamérés lehetőségét, a fejlődés nyomon követését.

Konduktív állapotfelmérés

A komplex konduktív állapotfelmérés során olyan gyermekek vizsgálata történik, akiknél központi idegrendszeri sérülés történt, vagy annak a gyanúja állhat fenn. A vizsgálat magában foglalja az anamnézis felvételét, értékelő áttekintését is. Amennyiben van már bármilyen szakorvosi vélemény (neurológiai, ortopédiai, belgyógyászati, stb.), akkor annak bemutatása segítheti a pontosabb állapot megismerést.

A vizsgálat tartalma:

  • Általános megfigyelések (testalkat, csont és izomrendszer sajátosságai, tónuseloszlás jellemzői)
  • Mozgásállapot részletes megismerése (fekvő-, ülő-, álló- és járó helyzetben)
  • Kommunikáció és beszéd sajátosságai
  • Figyelem jellegzetességei
  • Érzékszervi sajátosságok megfigyelése (látás, hallás, nyelvműködés sajátosságai)
  • Napirend, önellátó tevékenységek
  • Megismerő funkciók és játéktevékenység megfigyelése
  • Összegzés (a fejlesztési és ellátási lehetőségek áttekintése, esetleg további szakorvosi vizsgálatokra tett javaslatok)

Korai fejlesztés, tanácsadás

A korai prevenció fontos feladata, hogy a felmerülő problémákat időben megismerjük, és ha szükséges, elkezdhessük a megfelelő kezelést az optimális fejlődés támogatásának érdekében. A vizsgálat elején átnézzük az anamnézist, valamint minden más, már rendelkezésre álló szakorvosi véleményt. Ezek bemutatása segítheti a probléma pontosabb megismerését és a fejlesztő terápia jobb irányultságát. A vizsgálatot mindig a szülő jelenlétében, bevonásával végezzük, így lehetőség van a menet közben felmerülő kérdések megbeszélésére is.

A vizsgálat tartalma:

  • Manuális vizsgálat (a megfelelő átmozgathatóság vizsgálata, izom- és csontrendszer sajátosságainak megfigyelése)
  • Játéktevékenység megfigyelése
  • Érzékszervek vizsgálata (látás, hallás)
  • Reflexvizsgálat
  • Korosztályi sajátosságoknak megfelelő kognitív képességek vizsgálata
  • Szociális viselkedés jellegzetességei
  • Napirend megismerése


Kiket várunk?

  • Olyan babákat, ahol a szülőkben bizonytalanság merül fel a gyermekük megfelelő, optimális fejlődésével kapcsolatban
  • Megkésett mozgásfejlődésű babákat
  • Felgyorsult mozgásfejlődésű babákat
  • Idegrendszeri sérüléssel született babákat
  • Olyan babákat, ahol oxigénhiányos állapot állt fenn
  • Olyan babákat, ahol izomtónus eloszlási zavart tapasztaltak
  • Koraszülött babákat, kisgyermekeket
  • Olyan babákat, ahol szoptatási, alvási, étkezési problémák merültek fel
  • Olyan babákat, ahol ortopédiai problémák felmerültek fel
  • Olyan babákat, ahol neurológiai problémák felmerültek fel

Beszédindító foglalkozás

(Megkésett beszédfejlődésű gyermekek terápiája)

Az a gyermek, aki kétévesen még nincs birtokában 50 elemű aktív szókincsnek, nem kezdett még el többelemű kombinációkat mondani, „megkésett beszédfejlődésű”. Annak a gyermeknek, aki már a 2,5 éves kort is betöltötte és még nem beszél, vagy nem az életkorának megfelelő szinten beszél, ajánlott elkezdenie a beszédindító foglalkozásokat.

A találkozások fő célja a beszédkedv serkentése, változatos mozgásos helyzetek segítségével. A mozgásfejlődés szorosan összefügg a beszéd fejlődésével. Fejlesztőházunkban a terápia komplexitását az adja, hogy a logopédiai megsegítés kiegészül mozgásfejlesztéssel, mely az idegrendszeri érés alapját képezi. Így hatékonyabban és gyorsabban tudjuk aktivizálni a beszédközpontot. A korcsoport sajátosságait figyelembe véve, amennyiben a szülő szeretné, a foglalkozásokon együtt vehet részt gyermekével.

Pöttöm Pille babatorna

 (3 hónapos kortól 1 éves korig)

A csecsemőkori mozgásfejlődés egy kiemelten fontos szakasz, mert ez a tanulási tevékenység alapja; a gyermek felfedezi, megismeri a körülötte lévő világot. Olyan fontos mozgásszakaszok jellemzik ezt az időszakot, mint a fejemelés, az alkarra, tenyérre támaszkodás, a forgás, a kúszás, a mászás, a felülés, és a felállás. A foglalkozások során játékosan átmozgatjuk a babákat, ezzel elősegítjük az izmok erősítését, nyújtását, aktivizálását. A nagymozgások és a finommozgások fejlesztése mellett a szülő-gyermek kapcsolat építésére, elmélyítésére is figyelmet fordítunk. Az ingergazdag környezet kialakításával lehetőséget biztosítunk a szabad, változatos mozgás megélésére a fejlődési fokok szerinti differenciálás figyelembe vételével.

Kiket várunk?

  • a még nem járó babákat
  • lassabb mozgásfejlődésű, kisebb mozgásigényű babákat
  • gyorsabb mozgásfejlődésű, nagyobb mozgásigényű babákat
  • azokat a babákat, akik szeretnek tornázni és egy jó csapattal együtt lenni

Picúr Pille babatorna

(1-2 év)

A mozgásfejlődés, a világ felfedezése 12 és 15 hónap között a járás elsajátításával folytatódik. A torna két fő részből áll, egy kötött részből, ahol mondókákkal, változatos mozgásos helyzetekkel foglalkoztatjuk a Picurkákat, majd egy szabadabb részből, ahol irányított segítséggel lehet kipróbálni a gyerekeknek a különböző fejlesztő eszközöket. A foglalkozáson nagy hangsúlyt kap az egyensúlyérzék, a finommotorika, a figyelem, a mozgáskoordináció és a szociális készségek fejlesztése.

Kiket várunk?

  • a már járni tudó babákat
  • lassabb mozgásfejlődésű, kisebb mozgásigényű babákat
  • gyorsabb mozgásfejlődésű, nagyobb mozgásigényű babákat
  • azokat a babákat, akik szeretnek tornázni és egy jó csapattal együtt lenni